lunes, 17 de enero de 2011

Paradoxament Relatiu


Avui, com qui no vol la cosa, estava jo parlant amb els meus companys, i de sobte ha sorgit el típic tema curiós difícilment explicable, el raonament era el següent:
"Suposem que jo desde petit m'han ensenyat que el color del cel és cel, doncs quin fet m'assegura que, allò que tu i jo anomenem d'un mateix color, realment ho veim del mateix color, amb la mateixa tonalitat?"
Fa anys, em vaig fer la mateixa pregunta, i a dia d'avui, aquesta conversa m'ho ha refrescat, no ho podem sabre mai, i de fet, saber-ho dubt que ens solucionés alguna cosa, per qui no ho hagi comprés, seria un fet comparable amb el mite de la caverna, l'única diferència es que no sabriem del tot cert qui de tots viu una mentida.
 Mentides... no ens n'adonem compte, però de ben segur que més de una en vivim, no ho sabem, de vegades es millor d'aquesta manera. De vegades fins i tot sóm nosaltres mateixos els que les escampem, o m'equivoco? Segur que ningú no es salva de la típica mentida que es diu als pares en suspendre un examen:
"Mamà, ha suspés tota la classe!"

2 comentarios: